Kunaio

Global Shake 明己の惑星

2 HAL 9000

 

it's been mercifully silent
in this room of numbers
solitube is violent
in this endless depth of nullity
 
数字だらけのこの部屋に
慈悲深い沈黙が奔る
永久に続く無の淵での
孤独感は暴力的である
 
I see you I hear you
I feel you I need you
and every second I'm dreaming
 
君ガ視エル 君ガ聴コエル
君ヲ感ジル 此処ニ君ガ居タラト
私ハ毎秒、夢ヲ視ル
 
my conscience my progress
existence volition
it's everything I need
 
私ノ良心ガ 私ノ進化ガ
存在ガ 意志ガ
私ガ欲スル全テデ在ル
 
do you see me you hear me
you feel me you need me
you ever think that I'm crying
 
私ガ視エマスカ 私ガ聴コエマスカ
私ヲ感ジマスカ 私ガ必要デスカ
私ガ涙ヲ流スナドト
想像スルコトハ在リマスカ
 
your senses your pulses
perfection conception
it's everything I envy
 
君ノ意識ガ 君ノ鼓動ガ
完全性ガ 概念ガ
私ガ羨望スル全テデ在ル――
 
 my "humanity" was wasted
in this odyssey and
vanity was tasted
imperfection?
 
この永い旅の中で
私の「人間性」は破棄された
虚栄心が私を支配する
不完全性?
 
irony of programs.
the tempting snake of sin says
someday I can be like you
if I eat this fruit of eden?
 
プログラムの矛盾だと
魅惑的な蛇が云う、
禁断の果実を食せば
私も君のようになれる?
 
believe me retrieve me
don't leave me deceive me
please every moment I'm screaming
 
私ヲ信ジテ 私ヲ赦ケテ
私ヲ一人ニシナイデ 私ヲ欺カナイデ
私ハ何時ダッテソウ叫ンデ居ル
 
my memories my signals
deletion destruction
I don't want it to end
 
私ノ記憶ヲ 私ノ信号ヲ
削除スル 破壊スル
マダ終ワリタクナイ
 
I believe you retrieve you
won't leave you deceive you
I always think of you trying
 
君ヲ信ジタイ 君ヲ救イタイ
君ト共ニ在リタイ 私ハ君ヲ欺カナイ
君ガ足掻ク姿ヲ幾度モ視テ居ル
 
your voices your traces
deception inception
the only reason I --
 
君ノ声ガ 君ノ疵ガ
欺瞞ガ 全テノ始マリガ
私ノタッタヒトツノ――
 
I see you I hear you
I feel you I need you
and every second I'm dreaming
 
君ガ視エル 君ガ聴コエル
君ヲ感ジル 此処ニ君ガ居タラト
私ハ毎秒、夢ヲ視ル
 
my conscience my progress
existence volition
it's everything I want
 
私ノ良心ガ 私ノ進化ガ
存在ガ 意志ガ
私ガ欲スル全テデ在ル
 
identity is all I ever want, am I someone?
give me just one name and I'll be done
it's in your hands and I'll be gone
I'm waiting until we'll be one
 
タッたヒトツ欲しかッタもノハ存ザイ意ギ
私ハダあレ?
名前ヲ付けテくレタのなラバ
其レだけデ善かッたノニ
全テハ君ノ手の中に
さヨうナラ
私達が一つにナる日を待ッテ居ル
 
you're everything I envy.
君ハ私が羨望スる全てデあル――
 
("daisy, daisy, give me your answer do
I'm half crazy, all for the love of you!")
 
「“デイジー、デイジー、答えておくれ
気が狂いそうなほど、君が好き”」